February 28, 2009

rumahku, syurgaku.

walaupun agak sukar untuk aku memperkatakannya,
aku harus akui.
benarlah apa yang dikata.
rumahku, syurgaku.
home sweet home.
there's just no place like home.
home is where the heart is.

biar ku tak tahan dengan bebelan mamaku,
biar ku tak sanggup mendengar rungutan ayahku,
biar ku tak gemar pabila mereka bergaduh,
biar ku sering bergaduh dengan adikku,
aku rindukan semua itu.

aku rindu masakan mama yang selalu masak banyak.
aku rindu bebelan nya. (believe it or not!)
aku rindu saat ayah membuat lawak nya.
aku rindu ke-sporting-an nya.
aku rindu nak window shopping dengan adik aku.
aku rindu nak panggil nya dengan nama yang bukan-bukan. (gila jahat.)

aku nak balik rumah!
pertama kali aku terpanggil untuk balik ke rumah.
biarpun baru sebulan berjauhan di upsi.
aku tidak karuan.

Ya Allah, ku pohon Kau beri kekuatan kepadaku,
tinggal dua minggu lagi untuk ku harungi hari-hari sukar sebelum ku pulang ke pangkuan keluarga tercinta.

" let me go home
i'm just too far, from where you are
i wanna come home. "
(michael buble - home)

No comments: